برگزاری دوره های مهارت های زندگی

132
در دوره مهارتهاي زندگي چترا با ده مهارتي كه بر اساس مطالعات سازمان بهداشت جهاني به عنوان مهارت هاي لازم براي زندگي سالم معرفي شده اند؛ آشنا ميشيد و ميتونيد اونها رو در زندگي خودتون به كار ببريد.

اين مهارت ها شامل :
خودآگاهي، همدلي، ارتباط موثر، ارتباط موثر بين فردي، تفكر خلاق، تفكر نقاد، كنترل استرس، كنترل خشم، قاطعيت و جرات ورزي، تصميم گيري و حل مساله ميباشد.
علاوه بر اين در اين دوره ها شما ميتوانيد خودآگاهي به روش تلفيقي گذشته و آينده و مهارت افزايش اعتماد به نفس را نيز بياموزيد.
اين مهارت ها به صورت كارگاههاي دو روزه برنامه ريزي و آموزش داده ميشود تا بتواند ضمن افزايش آگاهي، در تغيير شناخت نيز ياري برساند.

•    کارگاه مهارت های زندگی ویژه فرزندان:
كارگاه آموزشي مهارتهاي زندگي ويژه فرزندان توسط موسسه پيام اوران هميارى(چترا) و با حمايت دبستان دخترانه موفقيان برگزار گردید.
این کارگاه با موضوع” تاثير تبليغات مثبت و منفى بر روى ذهن جوامع و همچنين انتظارات ما از يك دوست خوب “به صورت کار گروهی و با استفاده از  نقاشى و نمايش و داستان نويسى تمرین گردید.
افراد در این کارگاه می آموزند که چگونه يك تبليغ ميتواند بر ذهن انها تاثير گذار باشد و حتى فريب كالاهاى منفى را بخورند ويا سرمايه گذاران چطور اجناسى مانند سيگار را حتى با تبليغات منفى به فروش ميرسانند .
همچنين با تعاريف و معانى دوست خوب و بد اشنا شدندو در ارتباط با خصوصيات اخلاقى كه مورد تاييدشان بود با هم به   گفتگو پرداختند…همچنين در غالب دو گروه مخالف و موافق با هم به مباحثه و مناظره پرداختند.
این کارگاه با حمایت دفتر مبارزه با موارد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران و دفتر توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا شد.

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی ایدز" به سوی صفر"
ادامه مطلب

•    کارگاه مهارت های زندگی ویژه همسران افراد مصرف کننده:
کارگاه آموزشی ویژه همسران به صورت کار گروهی و با استفاده از شیوه های تسهیلگری تمرین می گردد.
افراد در این کارگاه می آموزند که مراحل بيماري اعتياد به چه صورت است و همسرشان در چه مرحله اي قرار دارد و با توجه به آن مرحله براي موثر بودن رفتارها چه بايد كرد. در اين كارگاه در خصوص وسوسه، لغزش و عود و تفاوت آنها نيز بحث گرديد.
در صورتيكه باور كنيم اعتياد بيماري است، با تشخيص صحيح و انجام رفتارهاي مناسب، ميتونيم به شريك زندگي خود يا افراد خانواده مان كمك نماييم.
این کارگاه با حمایت دفتر مبارزه با موارد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران و دفتر توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا شد.

دیدگاه کاربران

ارسال
هنوز نظری ثبت نشده است
اولین نفری باشید که نظرتان را ثبت می‌کنید

مقالات مرتبط

طراحی و توسعه توسط کاسبی

درحال آپلود

0%