هفته جهانی ایدز98

227
ایدز، از دغدغه‌های مهم موسسه چتراست، و چترا هرساله نهایت تلاش خود را برای انجام هرگونه فعالیت‌ فرهنگی، چه در حوزه افزایش آگاهی نسبت به این بیماری و چه در سایر حوزه‌ها اعم از رفع انگ و تبعیض نهایت تلاش خود را میکند.

ایدز، از دغدغه‌های مهم موسسه چترا است، و چترا هرساله نهایت تلاش خود را برای انجام هرگونه فعالیت‌ فرهنگی، چه در حوزه افزایش آگاهی نسبت به این بیماری و چه در سایر حوزه‌ها اعم از رفع انگ و تبعیض نهایت تلاش خود را میکند. اما امسال برخلاف سالهای قبل با وجود کمبود میزان کیت رپیدتست در کشور، چترا از مسولیت خود کوتاه نیامد و سیاستش را فقط بر پایه اطلاع رسانی و آموزش بنا نهاد و با همین فکر تلاش خود را برای حضور در ایستگاه‎های مترو آغاز کرد که البته این مهم نیازمند تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوانی بود. خوشبختانه چترا پس از نامه‌نگاری‌های فراوان توانست مجوز حضور در 6 ایستگاه تجرش، میدان آزادی، شهید حقانی، میدان امام خمینی، تئاتر شهر و صادقیه دریافت کند.
هدف از انتخاب این ایستگاه‌ها‎ شرایانی بودن آنها و آمد و شد گروه کثیری از جوان و نوجوان در این ایستگاه‌ها بود. کارشناسان چترا روزانه به مدت 2 هفته هر روز از ساعت 15 الی 18 در ایستگاه‌هاس مترو حضور یافتند و برای بالغ بر 1000 نفر خدمات مشاوره خود را در حوزه ویروس اچ.آی.وی و بیماری ایدز ارائه دادند.
چترا باور دارد که صحبت از ایدز نباید بسنده به این ایام گردد و رفع انگ نیاز به استمرار و تکرار دارد. همانطور که میبینیم با وجود آموزش‌های شبکه‎های تلویزیونی، وزارت بهداشت و مراکز تحت پوشش و همینطور موسسات متعددی که در این حوزه فعالند همچنان افراد زیادی را در اجتماع میبینیم که یا اچ.آی.وی/ایدز را نمیشناسند و یا حتی اطلاعات بسیار غلط و همراه با انگی دارند که این مسئله نشان از آن دارد که همچنان راه طولانی در جهت آموزش پیش رو داریم.

جشن بزرگداشت میلاد حضرت‌فاطمه در مرکزگذری زنان‌آسیب‌دیده و باشگاه مثبت
ادامه مطلب

دیدگاه کاربران

ارسال
هنوز نظری ثبت نشده است
اولین نفری باشید که نظرتان را ثبت می‌کنید

مقالات مرتبط

طراحی و توسعه توسط کاسبی

درحال آپلود

0%